O časopisu

Mediální studia / Media Studies (ISSN 2464-4846) je odborný recenzovaný open-access časopis, publikovaný dvakrát ročně elektronicky. Příspěvky jsou publikovány v angličtině, češtině a slovenštině. Nejsou vyžadovány platby APCs.

Mediální studia jsou open access časopis, což znamená, že veškerý obsah je volně dostupný autorstvu, uživatelům a užiatelkám nebo jejich institucím. Uživatelé a uživatelky mohou číst, stahovat, kopírovat, distribuovat, tisknout, vyhledávat nebo odkazovat na úplné texty článků nebo je používat pro jakýkoli jiný zákonný účel bez předchozího souhlasu vydavatele nebo autorstva (při správném odkazování), což je v souladu s definicí otevřeného přístupu BOAI.

Časopis je ukotvený v oborech mediálních a komunikačních studií a soustředí se na analýzy mediálních textů, praktik mediálních profesionálů a chování mediálních publik. Vítáme především příspěvky, se soustředí na oblast střední a východní Evropy a zdůrazňují propojení lokálního a globálního vědění o médiích. Vydavatelem časopisu je od roku 2010 Fakulta sociálních věd Univerzity Karlovy.

Přístup a licence

Časopis zveřejňuje jednotlivé texty v souladu s pravidly otevřeného přístupu (open access) a licencí Creative Commons CC BY (https://creativecommons.org/licenses/by/3.0/). Plné verze textů jsou k dispozici na webu časopisu a v databázi CEEOL.